#333333

27 juli 2008

I fredags blev det jobba hos morsan i 4 timmar eller nåt, sortera papper gjorde jag. Jag & Sandra har mycket att sortera nu, men de fixar vi. Det är roligare att jobba två en att jobba själv. Efter jobbet hämta Eddy oss och vi åkte till systemet för att köpa öl o cider, vi skulle till Nettan m familj och Veesa med familj var också där, så det blev lite bad för de som hade badkläder, grillning, poker och på pokern kom jag tvåa & Eddy först, jag fick iaf pengar och jag betala inte ens någon insats, men fick hundra kr istället för 50! :D Det blev rätt sent faktiskt, somna väl inte förens vid halv 4 eller nåt, låg på två st uppblåsta underlag och ett vanligt skumunderlag, sen efter ett tag så såg jag ett täckte och så la jag de där på också. Blev att man gick upp vid 10 eller nåt, sen åkte jag och Nettan iväg med Kjell för att hämta Uffe vid halv 1 på centralen, efter att vi gjort lite saker så rann tiden verkligen iväg. Jag o Nettan fick konstigt nog bråttom till Ullevi denna gången också,  det var ju Iron Maiden och ja vi stod i en liten öppen kiosk mitt på plan!  Vi hade sjukt mycket att göra i omgångar, de jobbigaste var nog när båda ölen tog slut samtidigt! POFF sa de och man hade skum/öl överallt!, man lukta som en riktig alkolist när dagen var slut. Maiden var sjuuukt bra, man hade gåshud hela tiden, tänk 50 000 pers sjunga med låtarna, det är grymt!. Jag & Nettis sålde för 40 000+ så det var ju bra sålt! Vi jobba iaf häcken av oss.
Vi gick senare till donkan för att köpa mat, jag fick betala natt taxa för maten men de fick inte Nettan, i min big mac & co hade jag inte ens en hel pommesfylld hållare, och hamburgaren var fel upplagd. Nu kanske de låter som jag klagar men man ska la iaf få rikligt med pommes när man betalar 62;-? Aja när de var dags att vänta på bussen så stod de 4 min, men den kom försent med säkert 7 min, vid backa plan sa den att den inte kunde åka längre för han får snart bensinstopp, så vi får gå av bussen och vänta tills han återkommer. Vi båda var sjukt trötta, men konstigt den var väl kvart över 2 när han återkom med en annan buss. Vi kom hem till Nettan och jag var tvungen att kolla bussen för imorgon. Idag tog jag bussen 09.54 och jag fick sova ungefär 5 timmar, när jag vakna var jag som en zombie, duscha och sen var de typ dags att gå. Vädret var ju inte kallt precis, tänk att man gick i shorts o linne utan att frysa vid 10 tiden. Åkte till centralen för jag o far skulle möta farfar där. Åkte hem och fick god frukost, vi snacka och hade det trevligt. Senare på dagen blev det sjukt god mat & man blev så mätt så man höll på att smälla av, men inte nog med det, det blev cocoskaka och gifflar!. Då var man skapligt mätt, vi körde farfar till centralen för han skulle ta bussen vid 18. Farfar älskar dig förevigt, tråkigt med din gråstarr, men bara till att kämpa på, du är älskad av alla och inte minst av mig. Tack för euron, fick 110 euro var. (jag och niklas då).
Bilder kommer kanske upp senare på maiden och från promenaden jag tog när jag hade kommit hem.  Ha det gött i denna värmen som ser ut att hålla i sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback