#333333

23 oktober 2008

Halloj, halloj!
Flygresan till Uleåborg gick smärtsamt, men var allt lite segt att sitta på Helsingfors flygplats i ca 3 timmar innan planet till Oulu gick. Drev tiden genom att sitta å käka mackor , spela harpan på mobilen o lyssna på musik, det gjorde jag hela resan. Kom fram vid 16 på tisdagen och där Emma, Ida och Idas kompis Anna. Vi vänta på min väska och sen tog vi bussen in till stan för att sedan käka på Max, ett pizza ställe. Vi alla delade på två pizzor, gissa vad vi hade på den då? Vi hade det vanliga ost, tomat såklart, men sen hade vi även på bacon, salami och majonäs. Jag trodde först inte mina öron när de sa att vi skulle  ha grejerna på, men det smaka faktiskt ovanligt gott! allt smällte i munnen. Sen tog vi bussen hem, var inte särskilt pigg efter resan, och orka bära på en klump till väska. Ida o Anna tog min väska och sprang hem, för Helena hade inga nycklar, jag och Emma hyrde en film "the heartbreaker kid", den var väl relativ, men inte den bästa filmen jag sett precis. Sen gjorde vi väl inte så mycket, blev läggdags och den nya dagen blev slapp och seg.
I onsdags då så kom vi inte ut fören vid 15 tiden, innan dess sov vi, och kolla på film. Jag o Emma gick och lämnade några bokföringspapper, satte in pengar på Helenas konto, köpte en macka med enbart cent och någon euro. Sen gick vi och handla mat, gick hem och där satt Sofia, Emmas kompis. Vi hade bestämt lite hastigt o lustigt att vi skulle se på bio, filmen Wall-e. Så vi var tvugna att springa till deras lilla biosalong och köpa två biljetter. Filmen var bra och våran frukost blev popcorn och dricka! klockan halv 5, inte särskilt bra. Vi gick hem igen , börja typ laga våran mat som vi egentligen skulle fått i oss innan bion, men så blev det ju ej. Det blev pasta med köttfärssås, riktigt lyckad! ;D Sen på kvällen gjorde vi inet allt för mycket, satt vid datorn, prata och när ida kom hem kolla vi på Askungen 3. Orkade inte se färdigt på den, så vi gick och la oss.
Idag ska det bli en städdag här, dammsuga, plocka undan saker, och baka en liten kaka. Blir nog jätte bra ..
Men nu ska jag sätta punkt här, blev ett väldans långt inlägg, men ja föresten. Linus vi ska se Wall-e om du vill, jag kan se den massor av gånger. ;D
Ha de göttans ! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback